צעצועי העשרה יכולים להיות מאוד מהנים אם משתמשים בהם נכון, אחרת הם יכולים להיות מסתכלים, בואו ללמוד מטועויות נפוצות:
לא לקחת את הצעצוע בסוף המשחק/השגת היעד להרים את הצעצוע בסוף המשחק/ השגת היעד אלו הרגעים בהם התנהגויות לא רצויות מתחילות לצוץ, כמו לנסות להרוס את הצעצוע (לא תמיד הצעצועים יהיו עמידים - אבל הם לא צריכים להיות עמידים מאוד עד הרגע שנגמר המשחק)
להכין/לתת לכלב צעצוע ברמת קושי גבוה מידי להתחיל מרמת קושי נמוכה ובהדרגה להקשות אנחנו רוצים שהמשחקים יאתגרו אותם אבל שלא יהיו בלתי אפשריים. במידה ואנחנו רואים שהכלב מתקשה נבוא לעזור לו, ננסה לגרום לו לעשות פקודה תומכת או להדגים לו, במידה וזה לא עוזר אולי הצעצוע ברמת קושי גבוה מדי לכלב בשלב זה.
להתעסק רק בכמה זמן ההתעסקות נמשכת להתעסק גם באיכות ההתעסקות והאם הכלב מתקשה אנחנו כולנו רוצים משחקים שיקחו לכלב הרבה זמן אבל המטרה שלנו היא בכלל שהכלב יתעייף מהתעסוקה. לכן נלמד איזה משחקים מעייפים אותו יותר וכמו בסעיף הקודם, צריך לראות שהמשחק לא מתסכל אותו.
לתת לכלב לאכול המון חטיפי תעסוקה חוק ה10! חטיפים לא צריכים לעבור 10% מהצריכה הקלורית היומית משחקים עם אוכל/חטיפים הם תעסוקה מדהימה אבל חשוב לשים לב לכמויות שאנחנו נותנים, ובמידה והאכלנו כמות גדולה של אוכל במשחק/חטיף תעסוקה, נוריד את מכמות האוכל מהמנה היומית.
לתת לשני כלבים להתעסק בצעצוע אחד לתת לכל כלב לשחק במשחק משלו - לפי התאמה חשוב לשים לב שבעת שנותנים צעצועי העשרה, לתת לכל כלב צעצוע משלו ובמידה ויש בעיית רכושניות עדיף להפריד בין הכלבים -> וכמובן לעבוד עם מאלף על זה.
להקפיא על ההתחלה את הצעצוע לתת לכלב להכיר את הצעצוע בצורה קלילה ונעימה בשלב ההיכרות עם הצעצוע ננסה שהוא יהיה כמה שיותר קל ורק אז לאט לאט נעלה את רמת הקושי (גם בעזרת הקפאה) בהתאם ליכולות של הכלב.
לתת תמיד את אותו מילוי לגוון עם המילויים - אבל לא להגזים - נלמד לאט לאט מה הכלב אוהב והאם הוא רגיש למשהו ואוו כמות האופציות לפינוקים מעבר לאוכל הבסיסי היא עצומה! חטיפים/מחיות/צירים/מוצרים מותרים מהסופר. אפשר לתת כל פעם מוצר אחד חדש לטעום, אפשר גם לתת אותו בנפרד ורק אז לערבב עם אחרים.
לתת תמיד את אותו צעצוע העשרה = גיוון בצעצועים ויצירת אתגרים שונים כדי לגוון לכלב את החיים (זה מה שאנחנו עושים לא?) נגוון עם צעצועים בצורות ומרקמים שונים ויש כל כך הרבה אופציות.