הרעלת שוקולד - מתי לדאוג ואיך לפעול?
top of page

הרעלת שוקולד - מתי לדאוג ואיך לפעול?

94% מבעלי הכלבים יודעים ששוקלד רעיל לכלבים - זאת אחת ההרעלות היותר נפוצות בקרב כלבים מכיוון שהוא מתוק, מפנק ונמצא בכמעט בכל בית. קראו אתה הפוסט כך שבמקרה שהכלב שלכם אוכל מאכל עם קקאו תדעו איך לתפעל את הסיטואציה ולדעת מה לעשות.

קקאו יכול להיות מסוכן מעל מינון מסויים (כמובן ביחס לגודל הכלב), החומרים הרעילים בו הם קפאין ותאוברומין שייכים למשפחת המתילקסנטינים. חומרים אלו מגבירים את פעילות מערכת העצבים המרכזית והמערכת הקרדיווסקולרית (לב וכלי הדם), מעלים את לחץ הדם וגורמים לתסמיני הרעלה. ככל שאחוזי הקקאו גבוהים יותר והכמות הנאכלת גדולה יותר ככה רמת הסכנה להרעלה עולה - ולכן שקולד לבן (לא מכיל קקאו) אינו רעיל (אבל לא ממש מומלץ).



סימני הרעלה:

  • הקאות

  • שלשולים

  • התרגשות, עצבנות וחוסר מנוחה

  • קצב לב מואץ ולא סדיר

  • רעידות

  • השתנת יתר

  • עוויתות ופרכוסים

מחשבון שוקולד

צבע כתום - אם הכלב מראה סימני הרעלה במהלך ה24 שעות מרגע אכילת השקולד יש לגשת לוטינר. צבע אדום - גשו לוטרינר בהקדם לקבלת טיפול גם אם הכלב לא מראה סימני הרעלה. *בשני המקרים או אם הכמות שנאכלה לא ידועה, מומלץ להתקשר ולהתייעץ עם וטרינר והוא יקבע אם יש להגיע למרפאה או להיות במעקב.

מחשבון שוקולד - יש להזין משקל כלב, סוג שוקולד וכמות מוערכת

*בחפישת שוקלוד פרה יש 100 גרם שמתחלקת ל24 קוביות (20 קטנות ואחת גדולה ששווה ערך ל4 קנות), כל אחת שוקלת 4.1 גרם.

גודל הכלב

שוקולד חלב

שוקולד מריר

פיצי (פחות מ5 ק״ג)

9 גרם

18 גרם

4 גרם

8 גרם

קטן (5-12 ק״ג)

44 גרם

87 גרם

19 גרם

37 גרם

בינוני (12-25 ק״ג)

105 גרם

209 גרם

44 גרם

87 גרם

גדול (25-40 ק״ג)

218 גרם

435 גרם

91 גרם

181 גרם

ענק (יותר מ40 ק״ג)

348 גרם

696 גרם

145 גרם

289 גרם

דרכי טיפול

ניגש לוטרינר כמובן - אם יש ספק אין ספק! אין חומר או תרופה שמבטלת את השפעת הרעלנים. בשעתיים הראשונות לצריכת השוקולד הוטרינר ימליץ לנסות לעודד הקאה ולנסות לטפל בעזרת פחם פעיל כדי לעכב את ספיגת החומרים לדם. במידה והתסמינים קיצוניים כמו עוויתות ופרכוסים יתנו תרופות לעצירתם בנוסף לטיפוך שיכלול תמיכה בנשימה ונוזלים כדי למנוע נזק לבבי.

 

יש חברים שחייבים להכיר את המחשבון? שתפו אותם! #sharingiscaring

bottom of page