top of page

אוכל מומלץ לכלבים - איך לבחור?

אתם מנסים לבחור מזון לכלב שלכם אבל כל אחד ממליץ על לכם על משהו אחר? או שהכלב שקניתם שק חדש והכלב מסרב לאכול? תזונה בריאה ומתאימה היא אחד הדברים החשובים ביותר לבריאות והתנהגות הכלב שלכם.

״החיים קצרים מידי כדי שלא תקראו את תווית המזון של הכלב שלכם״

קימיים בשוק בארץ מאות מותגים של אוכל לכלבים, בחירת המזון המתאים ביותר נהיית קשה יותר כאשר כל מותג מפרסם שהוא הכי בריא וטוב. בנוסף על כך, וטרינרים ומומחים לא מסכימים בינם לבין עצמם מה הכי טוב - אז איך אנחנו נחליט? נתחיל מלהכיר מה האופציות הקיימות בשוק הישראלי:



איך בוחרים מזון לכלב שלי?

  1. נתחיל מלבחור את סוג מהזון (מהרשימה פה למעלה), בכל סוג יש יתרונות וחסרונות (כסף, השקעה - זמן, בריא/לא בריא) ואין אמת אחת - תזכרו שזה לא שחור או לבן, ניתן לשלב, ניתן להחליף והכי חשוב - קחו ליווי במידה ואתם לא מספיק מבינים. כלל אצבע: יותר טרי + פחות מעובד = יותר טוב

  2. במידה ובחרתם לקנות אוכל מחנות (כמו רוב האנשים) - זה הזמן לבחור מותג. יש המון אופציות - איגדתי לכם רשימה של כמה מותגים מומלצים. *ניתן להשיג חלק מהמותגים בהנחה/הטבה בעזרת קודי ההנחה של הקהילה איך קוראים את התווית על שק המזון?

  3. תנו לכלב לנסות את האוכל ולהסתגל אליו ולאחר מכן תעברו על השאלות הבאות: • האם הוא אוכל בתאבוון? הקקי קטן או גדול יותר? (גודל הקקי מעיד על רמת הנעכולות של המזון - קקי קטן זה מצוין!) הקקי יציב? הפרווה מבריקה, אין נשירה מוגזמת והעור בריא? הכלב מתנהג מוזר אחרי האוכל או במהלך היום? יש ריח פה וגוף חריג?

  4. ״תזונה מלאה ומאוזנת״ דאגו שהאוכל שאתם מאכילים את הכלב שלכם יספק לו את כל הנוטריאנטים, בין אם זה דרך מזון שמוגדר כ״מלא ומאוזן״ ובין אם במזון משלים שיהיה ״מאוזן לאורך זמן״.

  5. מחיר המזון הינו פקטור קריטי - תרכשו מזון שאתם יכולים להרשות לעצמכם כלכלית. גם אם זה לא המזון הכי טוב בשוק, ישנן עוד דרכים לשפר את התזונה שלו. בנוסף שיטת התמחור לא תמיד מעידה על איכות המזון (בהשוואה לקטגוריית המזון), לדוגמא במזון יבש, ישנם מזונות מאוד יקרים כאשר קיימים סוגי מזון אחרים טובים וזולים מהם.

מזון מלא - מספק את כל הצרכים התזונתיים המינימלים של הכלב בארוחה אחת. מזון משלים - לא מספק את הצרכים התזונתיים של הכלב בארוחה אחת (יכול להיות גם חטיף בהגדרה).
שמרו את התמונה או צלמו מסך
במידה ואתם מעוניינים להכין תזונה טבעית בעצמכם - יש לעשות זאת בליווי מקצועי!

נקודות חשובות נוספות:

  • אין דבר כזה מזון לגזע מסויים - זה טריק שיווקי.

  • אין בעיה עם מזון (יבש) עם/בלי דגנים (אם הוטרינר אמר לכם שחייב דגנים - תמסרו לו שיתעדכן באתר של הFDA)

  • כן יש הבדל בין מזון לכלבים קטנים וגדולים - גודל הכותפאות (במזון יבש) ולפעמים תוספים למפרקים או גודל השק/שקית.

  • אין דבר כזה מזון יבש טבעי - כי מעובד זה לא טבעי.

  • תזונה טבעית מבוססת על גיוון בין חלבונים ומתכונים.

  • אל תתנו סתם תוספים בלי להבין את המשמעות והצורך.

  • גם במזון יבש וגם בטבעי יש ״ריקולים״ (ריקול הוא מהלך שנוקט מפעל תעשייתי כאשר במוצר שלו נתגלה פגם מהותי או חוסר תזונתי שהובטח) - תעקבו אחרי עמוד המותג שאתם מאכילים בו את הכלב שלכם.

  • תזונה טבעית זה ממש לא רק חזה עוף או חתיכת בשר.

bottom of page